Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Vypnout prsa, břicho zastrčit

Po dlouhatánské pauze, po roce a půl to bylo šedesát minut strachu, abych si prostě nějak neublížila

Abych si při téměř zapomenuté pohybové činnosti něco nevymkla, nezablokovala, neuskřinula, nenatáhla nebo naopak nezkrátila, nezamotala, nevyvrátila, neulomila, nezvrtla, nevyhodila, neskřípla, nenamohla, to bych si zato sama mohla. Cvičit doma na koberci se totiž nepřinutím. V malém bytě nerozložím karimatku, aniž bych neměla nohy pod stolem či pod topením a hlavu v knihovně. Doma necvičím také proto, že už jsem to kdysi zkusila, v deváté třídě jsem v panelákovém obýváku nacvičovala gymnastickou sestavu s hudbou k talentovým zkouškám na střední školu. Nábytek jsem sice rozstrkala ke stěnám, ale zradil mě klíček od skříňky. Při pokusu o „hvězdu“, přemet stranou, jsem si o ten malinký klíček roztrhla bok, a pak jsem dost zkusila, až jsem viděla mnoho hvězdiček...

To ztuhlé  tělo teď v sokolovně vrže, skřípe, brání se. Seč může. Dlaně na zem dosáhnou jen se skrčenýma nohama, je to vlastně skoro dřep! Přes tenkou podložku mě všechno tlačí. Nezvyk. V boku a lýtku píchá, těžce se mi dýchá. I při mírném tempu se potím a funím. Mé svaly zmizely neznámo kam, doufám, že nejde o proměnu dokonalou (dokonanou). Snad i ty rubíny ze rtů mi uhly, pane Bezruči. Dívám se kolem sebe, jak několik dalších sokolek také těžce mění polohu z lehu do sedu a pomalu se převalují. Pamatují boom džezgymnastiky, rozhlasové „Zhluboka dýchat, zhluboka dýchat, vypnout prsa…“ a televizní Cvičme v rytme. Jedna cvičí jen s levou rukou, druhá ji bolí, jiná protahuje pravou, protože levou měla nedávno zlomenou, ach ta osteoporóza... Tu píchá v kříži, ta si hlídá koleno, další se musí otočit celá … "Někdo kolikrát ani nemůže vstát. No, nakonec vstane, páč musí… Jsou lidi, co nevstanou“, že, pane Svěráku. Necháváme ležet v krabici ty činky, o které jsme se dřív praly, kilové, a místo nich si bereme lehčí, spíš takové drobné růžové tyčinky. A švihadla zůstávají v batohu. Příště…

Jediné, co jsem zvládla na jedničku, byla cesta tam a zpět, chodit se mohlo pořád, a já jsem chodila hodně, hodinky Garmin mě chválily a ve své skupině jsem často vítězila. Právě za nejhorší „uzávěry“, co se smělo jen po katastru obce, jsem tak smělo chodila se slovy Mě nedostanou, že můj  denní průměr byl přes 20 000 kroků. Ale kroky nestačí.

Za tu dlouhou dobu zteřela i guma mých bílých kecek a rozpadla se na tvrdé plátky, které se rozdrobily. Lycra z legín vylezla z úpletu v podobě drobných vlákének, jako dešťovka, kterou kočička zašila pejskovi díru v kalhotách, pane Josefe Čapku,  a původně půvabně přiléhavé nohavice by padly leda slonovi.

Díváte se na nás, pane Tyrši, ze své měkké obláčkové žíněnky a počítáte si raz, dva, raz, dva při své každodenní rozcvičce? Nazdar! No, nazdar…

 

Nominujte autora do ankety Bloger roku

Autor: Olga Medová | sobota 9.10.2021 8:50 | karma článku: 15,59 | přečteno: 370x
  • Další články autora

Olga Medová

Aj tak sú stále frajeri

Lucerna, prestižní místo pro oslavu. Sváteční nálada, vzpomínky, emoce, nostalgie. Narozeninový dort, květiny, milí hosté. Dárek dostali všichni přítomní.

3.5.2024 v 23:40 | Karma: 18,86 | Přečteno: 340x | Diskuse| Osobní

Olga Medová

Jeden čáp jaro nedělá

Včera nám nad hlavami majestátně mával křídly čáp. Nemohli jsme se na jeho magický let vynadívat. V okolí Prahy vzácný úkaz... Naposledy jsme tu čápa viděli před deseti lety.

28.4.2024 v 13:07 | Karma: 11,01 | Přečteno: 137x | Diskuse| Ostatní

Olga Medová

Zahalená a odhalená

U ženy většina mužů ráda popustí uzdu své fantazii a představuje si to, co je skryto. Představy se pak naplní, nebo ne, někdy zůstane jen u té fantazie.

7.4.2024 v 8:46 | Karma: 14,36 | Přečteno: 398x | Diskuse| Ostatní

Olga Medová

Čas. Zimní i letní…

Že prý trávíme denně několik hodin na mobilu, na sociálních sítích, na počítači, u televize... To je určitě lež jako věž! Kde bychom na to vzali čas???

31.3.2024 v 21:36 | Karma: 20,04 | Přečteno: 352x | Diskuse| Ostatní

Olga Medová

Útřivé

Nevstoupíš dvakrát do stejné... lavice. Lavice Dejvice, rýmovačka... Budova Fakulty architektury od Aleny Šrámkové. Plně obsazené řady. Přednášející za katedrou. Prezentace s fotografiemi.

18.3.2024 v 23:55 | Karma: 15,69 | Přečteno: 246x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Přes Česko přešly bouřky s krupobitím. Dálnici D1 pokrylo bahno a větve

6. května 2024  15:47,  aktualizováno  7.5

Do Česka přišly přívalové deště, na některých místech padaly i kroupy. Hasiči hlásili desítky...

Německo je otřeseno. Přišel brutální útok na politika, pak následoval další

4. května 2024  17:40,  aktualizováno  21:09

Na lídra kandidátky německé sociální demokracie (SPD) v Sasku do evropských voleb Matthiase Eckeho...

Vyváděla strašné věci. Zahradil označil Jourovou za nejhorší z eurokomisařů

4. května 2024

Premium Když Česko vstoupilo 1. května do Evropské unie, byl tam matador ODS Jan Zahradil kooptován...

NATO určilo červené linie. Má dva scénáře zásahu proti Rusku, píší média

6. května 2024  12:35

Premium Severoatlantická aliance připravila krizové scénáře „červených linií“, při jejichž překročení...

S babičkou nepřežila nehodu ani vnučka. Její orgány zachránily tři jiné děti

6. května 2024  12:02,  aktualizováno  13:46

Nehoda z Čáslavic na Třebíčsku si vyžádala druhou oběť. Auto tam minulý čtvrtek zatím z...

„Jen jsem bral peníze. Na loď chtěli oni.“ Jak BBC našlo iráckého pašeráka lidí

11. května 2024  19:08

Sedím v iráckém nákupním středisku tváří v tvář jednomu z nejnechvalněji proslulých pašeráků lidí v...

Rumunsko vozí gastarbeitery z Asie, lepí tak díry po vlastní migraci

11. května 2024

Premium Východobalkánská země to dělá chytřeji než západ Evropy: jde o gastarbeitery na smlouvy, nikoliv o...

Polární záře, potíže s komunikací. Zemi zasáhla obří geomagnetická bouře

11. května 2024  10:15,  aktualizováno  18:50

Zemi zasáhla v pátek geomagnetická bouře nejvyššího stupně, uvedl americký Národní úřad pro oceán a...

V kulturistice jsem srdcařka. Hejtři mi pomohli k popularitě, říká Mikulcová

11. května 2024  17:56

Seriál Ke kulturistice se Věra Mikulcová dostala náhodou, když jí lékař řekl, že je obézní a musí...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

  • Počet článků 168
  • Celková karma 15,48
  • Průměrná čtenost 526x
Mám ráda kočky, plavání a dlouhé pěší procházky, dobrou kávu a suchá červená vína z Moravy i od Mělníka.

Seznam rubrik