Premium

Získejte všechny články mimořádně
jen za 49 Kč/3 měsíce

Mým drahým v páru

Moc mi chybíte, byla jsem na vás tak zvyklá, tolik jsme toho spolu prochodili po cestách rozličných.

„Jak můžete takový krásný značkový sandály sešlapávat a ničit?“

„Ty ale jsou sešlapávací.“

„Jak sešlapávací?“

„No dají se nosit jako sandále, nebo se pata sešlápne a chodí se v nich jako v pantoflích. Nejdřív si je koupil manžel a od té doby naprosto odmítá chodit v čemkoli jiném. No a já jsem jim taky propadla.“

Okamžitě jsem si je také pořídila. I mě si naprosto získaly. Měly různé pásečky, přezky, průstřihy, všechno umělotina, nejdřív jsem se bála, že budou tlačit, že si udělám puchýře… Koupila jsem je v létě, a tak jsem si je prvně nazula bez ponožek. A zvládli jsme spolu celodeňák. Žádný otlak, neskutečné. Páskové sportovní sandálky s plnou špičkou jsem nosila celé léto. K džínům, sukni, nakonec i k šatům. Žabky i nazouváky zůstaly v krabicích ve skříni.  Letní střevíčky také, podívaly se jen do divadla a na koncert.

Na podzim jsem do sandálů oblékla nízké ponožky. Boty šlapaly po turistických cestách, po lukách i silnicích, po kamenitých i písčitých stezkách, v mokru i v prachu. Turistické pevné boty se mnou jely jen na horské výšlapy. Mokasíny i lodičky zůstaly v krabicích ve skříni. Provětrala jsem je jen do divadla a na koncert.

V zimě jsem vyndala z botníku nízké i vyšší kozačky. Byly se mnou na úřadě, na důležité schůzce a na návštěvě. Na hory jsem vyvezla zimní vysokou turistickou obuv a boty na běžky. Po městě a okolí jsem pořád pobíhala v sandálech. V teplejších ponožkách z vlny merino. Někteří lidé na mě koukali divně, co že to mám za boty, vždyť jsou letní… Kupodivu v nich nebyla zima. Kupodivu se v nich dalo jít i v nízké vrstvě sněhu, měly vyšší podrážku. Kupodivu na ledu neklouzaly…

A přišlo jaro. Mokasíny i lodičky zůstaly v krabicích ve skříni. Provětrala jsem je jen do divadla a na koncert. Sandálky vypadaly pořád jako nové. Prach se z nich snadno oklepal, bláto se dalo dobře smýt, případná kapka vody, co se do nich za mokra dostala jednou z dírek, zase další dírkou vytekla a botky brzy oschly. Tak to šlo tři roky. Pak jeden plastový pásek praskl. Hned jsem si koupila další pár. Vydržel rok a půl a pak jeden pásek praskl. Reklamaci mi v obchodě uznali a vrátili mi peníze. Třetí pár vydržel jen půl roku, reklamaci uznali a vrátili mi peníze. Od té doby hledám, pátrám, nemohu sehnat nový typ. Někde mají jen pánské modely, dámské pouze v „popelčí“ velikosti 36.

Stýská se mi po vás, mé milé, pohodlné, bleskově nazuté i zuté sešlapávačky celoročky.

Hlasujte ve finále ankety Blogera roku

Autor: Olga Medová | neděle 26.3.2023 9:32 | karma článku: 12,65 | přečteno: 275x
  • Další články autora

Olga Medová

Po letech

„Já jsem skoro nikoho nepoznal,“ vyprávěl kamarád, „z blondýn jsou zrzky, tmavovlásky jsou odbarvený a některý jsou šedivý. Hubený holky přibraly, a ty, co dřív byly krev a mlíko, zhubly a pily celou dobu jenom minerálku!

19.5.2024 v 22:57 | Karma: 17,40 | Přečteno: 342x | Diskuse| Ostatní

Olga Medová

Aj tak sú stále frajeri

Lucerna, prestižní místo pro oslavu. Sváteční nálada, vzpomínky, emoce, nostalgie. Narozeninový dort, květiny, milí hosté. Dárek dostali všichni přítomní.

3.5.2024 v 23:40 | Karma: 19,09 | Přečteno: 353x | Diskuse| Osobní

Olga Medová

Jeden čáp jaro nedělá

Včera nám nad hlavami majestátně mával křídly čáp. Nemohli jsme se na jeho magický let vynadívat. V okolí Prahy vzácný úkaz... Naposledy jsme tu čápa viděli před deseti lety.

28.4.2024 v 13:07 | Karma: 11,01 | Přečteno: 139x | Diskuse| Ostatní

Olga Medová

Zahalená a odhalená

U ženy většina mužů ráda popustí uzdu své fantazii a představuje si to, co je skryto. Představy se pak naplní, nebo ne, někdy zůstane jen u té fantazie.

7.4.2024 v 8:46 | Karma: 14,36 | Přečteno: 400x | Diskuse| Ostatní

Olga Medová

Čas. Zimní i letní…

Že prý trávíme denně několik hodin na mobilu, na sociálních sítích, na počítači, u televize... To je určitě lež jako věž! Kde bychom na to vzali čas???

31.3.2024 v 21:36 | Karma: 20,04 | Přečteno: 353x | Diskuse| Ostatní
  • Nejčtenější

Atentát na Fica. Slovenského premiéra postřelili

15. května 2024  14:56,  aktualizováno  17:56

Slovenského premiéra Roberta Fica ve středu postřelili. K incidentu došlo v obci Handlová před...

Fico je po operaci při vědomí. Ministr vnitra mluví o občanské válce

15. května 2024  19:25,  aktualizováno  23:12

Slovenský premiér Robert Fico, který byl terčem atentátu, je po operaci při vědomí. S odkazem na...

Drahé a rezavé, řeší Ukrajinci zbraně z Česka. Ani nezaplatili, brání se firma

18. května 2024  12:02

Premium České zbrojařské firmy patří dlouhou dobu mezi klíčové dodavatele pro ukrajinskou armádu i tamní...

Fica čekají nejtěžší hodiny, od smrti ho dělily centimetry, řekl Pellegrini

16. května 2024  8:42,  aktualizováno  15:38

Zdravotní stav slovenského premiéra Roberta Fica je stabilizovaný, ale nadále vážný, řekl po...

Pozdrav z lůžka. Expert Antoš posílá po srážce s autem palec nahoru

13. května 2024  18:48,  aktualizováno  14.5 22:25

Hokejový expert České televize Milan Antoš, kterého v neděli na cestě z O2 areny srazilo auto, se...

Mají rakovinu, metastázy a nic nezabírá. Léčba je, ale pacienty by stála miliony

22. května 2024

Premium Muži s metastazující rakovinou prostaty, na kterou už nezabírá jiná léčba, se upínají k poslední...

Zvedneme minimální mzdu o tisíce, drtí predikce Zaorálek

22. května 2024

Sociální demokracie, kdysi nejsilnější strana, vypadla ze Sněmovny a teď se snaží proniknout...

Proč se malým Němcům nedaří v matematice. Ve školství nefunguje integrace

22. května 2024

Premium Vypadá to, jako by němečtí žáci najednou ztratili schopnost počítat. Podle nové studie německé...

Vyhrajte vstupenky na finále MS v hokeji. Máte jedinečnou šanci s iDNES Premium

22. května 2024

Je tady ještě jedna šance, jak získat vstupenky na finále hokejového mistrovství světa! Dvě místa v...

  • Počet článků 169
  • Celková karma 15,71
  • Průměrná čtenost 527x
Mám ráda kočky, plavání a dlouhé pěší procházky, dobrou kávu a suchá červená vína z Moravy i od Mělníka.

Seznam rubrik